Doncs bé, les maduixes es van acabar però la nata no i, per no llençar-la, em vaig posar a buscar receptes en les que poder utilitzar-la. Vaig topar amb aquesta, de nou del llibre "El rincón de Bea" de la Bea Roque (em sembla que mai li havia tret tan profit a un llibre de cuina!). Es tracta d’un Bundt cake.
Es diu Bundt senzillament perquè així es diu el motllo
en el que es fa; un motllo rodó d’alumini (encara que ara també n’hi ha de
silicona) amb un forat al mig per a que, a l’hora de fornejar-se, circuli
l’aire i es cogui millor. Me’n van regalar un per nadal i ja era hora d’estrenar-lo!
Ingredients
-
285 ml. de nata líquida per muntar
- 200 grs. de sucre
- 4 ous M
- 200 grs. de farina
- 50 grs. de maicena
- 2 culleradetes de llevat
- Un pessic de sal
- 2 culleradetes d’extracte de vainilla o 1 culleradeta de vainilla en pasta (opcional)
Pas a pas
Preescalfem el forn a 175ºC.
Juntem la farina, la maicena, el llevat i la sal i ho tamisem
Amb les varilles elèctriques muntem la nata.
Batem els ous a velocitat mitja-alta durant 3 minuts, després hi afegim el sucre, cullerada a cullerada i seguim batent, uns 5 minuts fins es blanquegin i doblin el seu volum. Ara será el moment, si hem optat per posar-li, d’afegir-hi la vainilla. Barregem fins que quedi ben integrada i hi afegim la farina en 3 tandes. Quan ja no en quedin restes, fem el mateix amb la nata muntada.
Engreixem el motlle Bundt, hi avoquem la barreja assegurant-nos que arriba a tots els racons i, per garantir que no queden bombolles d’aire, colpegem el motlle contra el marbre un parell de vegades.
Ho posem al forn, sobre la reixeta (no la safata) entre 35 i 45 minuts, fins que en punxar-lo amb un escuradents, aquest surti net.
El traiem del forn i el deixem reposar 10 minuts dins del motlle. Transcorregut aquest temps, el colpegem de nou contra el marbre perquè el pastís es desenganxi de les parets, el desemmotllem cap per avall, el deixem refredar, totalment, sobre una reixeta i llestos!
El otro día tenía un tetrabrick abierto de nata para montar a punto de caducar. Últimamente no paraba de ver fresas por todos lados y, como me chiflan, no pude resistirme y compré unas cuantas. Para rematarlo también compré nata. ¿Hay algún postre más rápido y bueno que unas fresas con nata? Pues sí, añadirle unos trocitos de chocolate negro ;)
Total que las fresas se acabaron pero la
nata no y, para no tirarla, me puse a buscar recetas en las que poder
utilizarla y di con esta, de nuevo del libro “El rincón de Bea” de Bea Roque (¡me
parece que nunca le he sacado tanto provecho a un libro de cocina!). Se trata
de un Bundt cake.
Se llama Bundt sencillamente porqué así es
como se llama el molde en el que se hace; un molde redondo de aluminio (aunque
ahora también los hay de silicona) con un agujero en medio para que, al
hornearlo, circule el aire y se cueza mejor. ¡Me regalaron uno por navidad y ya
era hora de estrenarlo!
Ingredientes
-
285 ml. de nata líquida para montar
- 200 grs. de azúcar
- 4 huevos M
- 200 grs. de harina
- 50 grs. de maicena
- 2 cucharaditas de levadura
- Un pellizco de sal
- 2 cucharaditas de extracto de vainilla ó 1 cucharadita de vainilla en pasta (opcional)
Precalentamos el horno a 175ºC.
Juntamos la harina, la maicena, la
levadura y la sal y lo tamizamos.Con las varillas eléctricas montamos la nata.
Batimos los huevos a velocidad media-alta durante 3 minutos, añadimos el azúcar cucharada a cucharada y seguimos batiendo 5 minutos más hasta que se blanqueen y doblen su volumen. Ahora será el momento, si hemos optado por ponerla, de añadir la vainilla. Mezclamos hasta que esté todo bien integrado y añadimos la harina en 3 veces. Cuando ya no queden restos, hacemos lo mismo con la nata montada.
Engrasamos el molde y volcamos la mezcla asegurándonos que llega a todos los rincones y, para asegurarnos que no quedan burbujas de aire, golpeamos el molde contra la encimera un par de veces.
Lo ponemos al horno, sobre la rejilla (no sobre la bandeja) entre 35 y 45 minutos, hasta que, al pincharlo con un palillo, éste salga limpio.
Lo sacamos del horno y lo dejamos reposar, 10 minutos, dentro del molde. Pasado este tiempo, lo golpeamos otra vez contra la encimera para que el pastel se desenganche de las paredes, lo desmoldamos boca abajo, lo dejamos enfriar totalmente sobre una rejilla y ¡listos!
No hay comentarios :
Publicar un comentario